KIPkonyv k

 

A KIP-PEL KÖNNYEBB!

A magyar pedagógia rendszerváltás utáni útja az innovációs kísérletek mérföldköveivelvan tele. Napjainkban azonban az intézmények önálló kezdeményezésén alapuló innovációritka, mint a fehér holló. A pedagógusoktól gyakran jelentős többletmunkát, a szűkösforrásokból dolgozó fenntartóktól odafigyelést és pénzt igénylő innovációs befektetésrendszerint „csak” nehezen és sokára mérhető tanulási eredményességet (pedagógiaihozzáadott értéket), esetenként pedagógusi sikerélményt szül, ezek azonban a legtöbbszörnem bírnak elegendő motivációs erővel, hogy egy közoktatási intézmény innovációsprojekt megvalósítására adja a fejét.Az ebben a könyvben bemutatott történet egy sikeres innováció története. Bemutatja,hogy a Budapest XXI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola, a Sugovica Sportiskolai ÁltalánosIskola Malom Utcai Telephelye, a Cházár András EGYMI Bárczi Gusztáv Tagintézményeés a Szent Anna Katolikus Általános Iskola pedagógusai a budapesti Losonci Téri Általános Iskola mentori támogatásával a Rotary Club Budapest-Margitsziget GG1990184 sz. Global Grant projektjének keretében miképpen próbálkoztak valami újjal: a KomplexInstrukciós Program bevezetésével. Ez a könyv arról az útról szól, amelyet ezen intézményekpedagógusai bejártak, hogy végül tapasztalataik eredményeképpen elmondhassák:a KIP-pel könnyebb!

A kiadványban bemutatott programról és magáról a KIP-ről itt találhatóak további anyagok: kip.prekog.hu


30 eve szabadon

 

30 ÉVE SZABADON

Magyarország 2019. március 15. és a 2021. június 19. között az 1989–90-es rendszerváltoztatás 30. évfordulójára emlékezett. A „30 éve szabadon” emlékév célja az volt, hogy ráirányítsa a magyar emberek és a közép-európai nemzetek figyelmét az akkori események világpolitikai súlyára, és hogy a szabadság és függetlenség visszaszerzéséért hozott áldozatok a XXI. században elfoglalhassák méltó helyüket a magyarság és Közép-Európa közösségi emlékezetében. Az emlékév keretében szerveztük meg az Út a szabadsághoz: az állampolgári kompetenciák fejlesztési lehetőségei a közép- és kelet-európai rendszerváltoztatások tükrében című, 30 órás, akkreditált pedagógus-továbbképzésünket. A könyv ennek a képzésnek a segédanyaga.


Ujvilag 

ÚJ VILÁG SZÜLETETT

Száz esztendeje, hogy véget ért a háború, amely a történelmi emlékezetbe a Nagy Háború néven vonult be. A centenárium szerte Európában számos konferenciát, tudományos kutatást, emlékező rendezvényeket ösztönzött. Az „Új világ született - Az első világháború és a Párizs környéki békeszerződések tantárgyközi feldolgozásának lehetőségei” című képzésünk is e sorba illeszkedik. Történelmi tárgyú, de nem csak történelemtanároknak szól. A XX. századi világot, s benne Magyarország történelmét is döntően meghatározó események felelevenítése hátteréül szolgál annak a közös pedagógiai gondolkodásnak, miképpen lehetne tantárgyakon átívelő megközelítésben feldolgozni a nagy háború, a trianoni békediktátum és az azt követő sorsfordító évtized eseményeit. Az e korszakról való gondolkodáshoz kapcsolódik Magyarországon a nemzeti összetartozás napja is, mely 2010 óta az iskolai emléknapok közé tartozik. Ez pedagógiai feladatot jelent valamennyi tanító és tanár számára egyaránt. Kiadványunkkal e feladat megoldását is segíteni szeretnénk, módszertani javaslatokat nyújtva a téma tanórai keretek közötti és tantárgyakon átnyúló feldolgozásával kapcsolatosan is.