A képzés az 1956-os emlékév fontos eseménye volt, tízezer pedagógus vehetett rajta részt. Az 1956-os forradalom kivételes történelmi pillanat volt, amikor az egész világ Magyarországra figyelt. Mára 1956 a nemzeti összetartozás egyik legfontosabb szimbólumává vált, mely elfoglalta helyét a történelmi emlékezetben. Az „1956: a magyar forradalom a legújabb történeti kutatások tükrében” című pedagógus-továbbképzés célja, hogy a résztvevők megismerjék az 1956-os magyar forradalomra vonatkozó legújabb hazai és külföldi történeti kutatások eredményeit, és meglévő ismereteik felelevenítésével és rendszerezésével átfogó képet alkossanak a tárgyalt történelmi korszakról. 1956 mindannyiunk közös szellemi öröksége, a képzés oktatói pedig, akik a korszak kutatásával foglalkozó történészek és gyakorló pedagógusok, számos olyan részletre és összefüggésre rávilágítanak, amelyek feldolgozására nem csak a történelem órák és nem feltétlenül csak a tanórai keretek nyújtanak teret.
A továbbképzés egyfelől a legfrissebb történeti kutatások eredményeit, megállapításait ismertetve bemutatja az 1956-os forradalom eseményeit és a hozzá vezető út fontosabb állomásait, valamint az eseményeket meghatározó nemzetközi környezetet. Másfelől a továbbképzés pedagógiai módszertani kérdéseket taglal: miképpen dolgozható fel a magyar október az általános iskolai és középiskolai tanulók életkori sajátosságainak megfelelően, milyen használható és digitális formában is elérhető források és segédanyagok segíthetik a sokoldalú megközelítést. A képzés hangsúlyt helyez arra is, hogy a korszak feldolgozását ne csupán szaktárgyi kérdésként kezelje, hanem valamennyi pedagógus által elvégezhető pedagógiai feladatnak.
Időpontok és helyszínek:
2024. október 18-20. Duna Relax Hotel, 2300 Ráckeve, Dömsödi út 1-3.